Zdravá kuchyně: 5 tipů jak udělat vaši pizzu zdravější

 

Zdravá pizza? To je tedy věc. Od bezmasé až ke květákové krustě, tady je 5 tipů jak na to!

lavi-perchik-724455-unsplash

Kdo by nemiloval plátek pizzy? Ale s jedním plátkem se blížíte skoro 300 kaloriím ve vašem denním příjmu.

 

Nacpěte ji zeleninou!

Experimentujte s různými druhy zeleninových kombinací, jako je brokolice a houby, květák a špenát, nebo zvonovité papriky.

Čím více, tím lépe. Zelenina navíc dodá vašemu tělu vlákninu a  antioxidanty- tělo vám později poděkuje.

anna-pelzer-472429-unsplash 

Použijte light sýr (nebo raději žádný)

Všichni víme, že sýr je ta nejlepší část pizzy. To jak se roztéká, no prostě paráda. Ale pokud používáme plnotučné sýry, jsou také hodně kalorické. Zkuste toto trochu zoptimalizovat a vyměňte jej za vegetariánský, nebo ten s nízkým obsahem tuku. Studie ukazují, že nízkotučný sýr místo plnotučného, má positivní vliv na naše zdraví. Plnotučný sýr osahuje kolem 5gramů tuku na jednu porci, u nízkotučného je to polovina.

 

wyron-a-608508-unsplashPoužijte spíše libové maso, nebo vůbec žádné

Snažte se vyhnout tučnému masu, paprikáši, nebo klobásám, o kterých je známo, že způsobují rakovinu tlustého střeva. Zkuste jej nahradit grilovaným kuřetem, nebo grilovaným libovým vepřovým masem.

Chicken-Breasts 

Buďte obezřetní s kůrkou

Kdykoliv je to možné, použijte celozrnnou mouku místo obyčejné. Obsahuje více vlákniny a vitamínu B.

Pokud budete chtít být opravdu striktní, můžete vytvořit bezzrnnou, bezvaječnou a bezmléčnou kůrku s květákem, lněnými semínky a mandlovou moukou. Pak bude vaše pizza mnohem zdravější.

CELOZRNA_MOUKA 

Pořádně to okořeňte!

Experimentujte s různými druhy bylinek a koření, jako je oregano, tymián nebo chilli. Pro ořechovou příchuť a nějaké ty Omega 3 mastné kyseliny, přidejte semínka konopí jako topping.

Seasoning