Zdravá kuchyně: Jak vařit špenát

Spenat_blog_maly

26 březen je mezinárodním dnem špenátu. Opravdu. Zařadili jste ho již do svých jídelníčků? Pokud ne, existuje mnoho známých výhod, které přidání špenátu do svého jídelníčku přináší.

Špenát obnovuje energii a zlepšuje funkci červených krvinek. Také je plný vitamínu K, který je nezbytný pro zdraví vašich kostí.

A nejen to, spoustu dalších klíčových živin a nezbytných vitamínů se ve špenátů skrývá, včetně železa, folátu a nebo vitamínu B12.

 

Jak vařit špenát:

Tady jsou 4 jednoduché kroky, jak špenát vařit.

 

  1. Nikdy špenát před uskladněním nemyjte. Vlhkost způsobuje jeho rychlé zkažení.  
  2. Lehké vaření nebo zavadnutí špenátu pomáhá vašemu tělu lépe absorbovat železo.

Jeden hrnek vařeného špenátu je přibližně 75% dávka železa pro staršího muže a ženu a cca 33% pro muže a ženu ve věku 19-55 let.

 

  1. Vyhněte se vaření špenátu, to totiž eliminuje značnou část jeho živin.
  2. Hrajte si s různými příchutěmi a konzistencemi. Syrový = hořký& vařený = může způsobit sladkost a slanost

 

Když už teď víte jak na to, zkuste náš recept na jahodovo banánové smoothie. Je to perfektní příležitost, jak do něho propašovat porci nebo dvě špenátu.

 

 Berry_smoothie_400x600