Dobrá nálada se skrývá v dobrém jídle!

mi-pham-223464-unsplash

Jak a proč vám dobré jídlo udělá dobře a zlepší náladu. Tady vám dáváme pár tipů a sdílíme pár receptů, které vám s tím pomohou začít.

 

Neexistuje nic jako "superpotravina". Existuje však mnoho typů dobrých potravin, které obsahují určité živiny, které pomohou vašemu tělu odstranit toxiny z jeho tkání.

 

Tyto toxiny, nazývané volné radikály, mohou být v těle způsobeny běžným fungováním orgánů, metabolickou výměnou látek, nebo cvičením. Můžou být však také způsobeny vnějšími vlivy, jako je ultrafialové záření, občasný příjem a intoxikace alkoholem, znečištěným ovzduším, nebo nevyváženou stravou.

 

Přebytek těchto volných radikálů může v těle způsobit rozpad buněk a to dokonce i těch nervových. To se může projevit v mnoha směrech, například únavou, poruchami nálady, jako je deprese nebo úzkost.

 

Dobré jídlo Vám pomůže cítit se lépe- tady je odpověď proč

 

Určitě si chcete vybrat takové jídlo, které bude čelit těmto toxinům. Tady jsou 4 hlavní antioxidační živiny, které nejlépe bojují s volnými radikály a kde je možné je najít v běžném jídle.

 

  1. OMEGA 3 mastné kyseliny

Tyhle živiny jsou většinou nazývány jako "mozková potrava", protože pomáhají růst mozkové tkání a zostřují nervové synapse v centrálním nervovém systému, což má za výhodu i zlepšování vaší paměti!

 

Kde je najít v běžném jídle? : losos, mleté maso, lněné semínky, mořské řasy, vlašské ořechy

  1. Tryptofan

Tuhle amino kyselinu potřebujete proto, aby si váš mozek vytvářel serotonin. To je hormon, který umožňuje přenos informací mezi nervovými buňkami. Tento hormon je také mezi veřejností znám, jako "hormon štěstí". Mnoho studií potvrzuje spojitost mezi nízkým serotoninem a depresí.

 

Kde ho najít v běžném jídle? : krůtí maso, losos, vajíčka, vepřové, treska a cizrna

 

  1. Vitamín D

Studie ukazují, že tento vitamín pomáhá k vyvážené náladě a nízký obsah v organismu má spojitost s depresí a úzkostmi.

 

Kde ho najít v běžném jídle? : obohacené produkty, jako jsou mléko, pomerančový džus, cereálie a některé druhy chleba. Nicméně nejsilnějším zdrojem vitamínu D je slunce. A proto buďte na slunci a budete šťastnější. 15 minut na slunci by vám mělo doplnit potřebnou zásobu tohoto vitamínu.

  1. Zinek

Tento minerál je životně důležitý pro zdravý imunitní systém a pomáhá vašim neuronům lépe komunikovat mezi sebou, což velmi pomáhá vaší schopnosti se učit.

 

Kde ho najít v běžném jídle? : maso, korýši, celá zrna, cizrna, některé ořechy a kakaový prášek

 

 

Mějte na paměti, že získání všech těchto minerálů a vitamínů chcete dosáhnout z běžného jídla, protože vaše tělo ví, co s nimi má dělat. 

Nicméně například u Omega 3 mastných kyselin, které jsou v běžné potravě těžko dosažitelné, mohou být suplementy velmi prospěšné.

 

Tady je jeden z našich oblíbených receptů který obsahuje kakaový prášek a cizrnu. To vám dodá pořádnou dávku zinku a trypofanu.

 Chocolate_humus

Máte rádi Matchu?

 

Matcha je práškový čaj vyrobený přímo ze zelených lístků. Jsou speciálně pěstovány v prostředí, které je nutí zvýšit obsah oxidantů a tedy jeho přímá spotřeba zaručuje 3x vyšší obsah antioxidantů, které bojují s volnými radikály.

 

Rozdíl mezi pitím klasického čaje a čaje matcha je ten, že klasický čaj se k vám do organismu dostává zředěný, nicméně matcha je přímo rozdrcený prášek ze zelených listů, tedy jeho dávka antioxidantů je 3x vyšší.

 

Tady je recept na zlepšovač nálady v podobě matcha čaje

 Matcha

 

Jak jíte je úplně stejně důležité, jako jak jíte.

Vyvážená jídla komplexních sacharidů ( fazole, celozrnné potraviny, zelenina), proteiny a zdravé tuky, to prostě dá trochu zabrat a tělu trvá je strávit.

Proto glukóza uvolněná do těla z vašeho jídla je pomalá a rovnoměrná.

 

Ve srovnání s rychlými cukry (bílá rýže, ovoce, bílý chléb) jsou pro vaše tělo lehké strávit a glukóza se do těla uvolňuje rychle. To má za následek rychlou nástup glukózy ale následně pak také její rychlý pokles. Tenhle cukrový rollcoaster způsobuje, že se cítíte hladoví. A to si nic nenalhávejme, vede k náladovosti a nárazovému přejídání.

 

Když vám spadne cukr, jste podráždění. Pokud si osvojíte jistý vzorec a stravovací návyky, zpomalíte rychlé uvolňování glukózy do organizmu a bude vás udržovat v dobré náladě a bez únavy.